søndag 12. september 2010

Girl Of The Rail

Hei igjen. Det jeg vil åpne min bloggkarriere med er å vurdere en annen og mer rutinert blogger enn undertegnede. Jeg skal vurdere bloggen til Rachel Nordtømme, bedre kjent som Petter Northug Jrs. Kjæreste. Hun har fått en del oppmerksomhet den siste tiden grunnet hennes opptreden under The World Series of Poker i Las Vegas tidligere i år der hun ble nominert til den peneste jenta under turneringen. Men nok om det.



Vurdering:


Førsteinntrykk:

Når du kommer inn på bloggen er det første du får øye på en stor header som dekker så og si hele skjermen. Dette er et meget fint bilde av ei jente på en friidrettsbane og du får derfor også et innblikk i hva den jenta driver med. Når du «scroller» litt ned på siden finner du mange fine innlegg, med mange bilder, og innleggene er heller ikke så lange at man må jobbe for å lese de.

Karakter 5


Skrivemåten:

Jeg synes skrivemåten her er ganske bra. Språket er ikke altfor formelt og heller ikke kjedelig og som jeg sa i stad er ikke innleggene for lange, så det er ikke vanskelig å få med seg innholdet. Det er heller ikke mange skrivefeil, selv om jeg savner noen komma her og der, men det er bare en bagatell.

Karakter 5



Design:

Som jeg nevnte tidligere er headeren meget bra. Den fanger oppmerksomheten din og du får lyst til å lese mer. Det er også god balanse mellom bilder og tekst, og bildene er som regel bra og understreker temaet de handler om. Det jeg savner er litt mer farger og noe som kan «piffe opp» bloggen litt, men ellers er designet meget bra.

Karakter 5-



Helhet:

En oversiktlig og interessant blogg med jevnlige oppdateringer, og bra med bilder og videoer. Pen jente som virker som hun er godt likt av alle.

Sluttkarakter: 5



Link: www.rachelnordtomme.blogg.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar